23 Mar 2012

Bersiar-siar di lautan yang membeku...

Assalammualaikum
Cerita salji lagi....dah nak abis musim baru ada kesempatan nak share kat sini..tak kisahlah lambat pun kan apa yang penting utk simpanan kenangan saya disini saja. Nanti bila dah balik dok Malaysia kalau rindu nak tgk salji ni bolehlah intai balik gambar yang dirakam ni kan. 

Oklah ceter terkini winter disini ais dah semakin mencair. Gambar ni saya ambil pada awal bulan mac dan sehinggalah pertengahan bulan mac tahun ni. Cuaca dah semakin cerah sekarang ni dan suhu pun semakin kurang sejuk. Tapi pada masa ni laut dan tasik masih lagi membeku..so pada weekend 2 minggu lepas saya dan mr.hubby mengambil kesempatan ni utk jalan-jalan dilautan yang membeku ni. Memang best bila tgk ramai yang berjalan dan ada juga mengambil kesempatan bermain ski dan layang-layang disini. oklah layan jer la gambar ni yer. 

 saya pernah ambil gambar disini pada musim autumn yang lepas.


 ramai pulak yang main ski kat sini




 view yang dah nak hampir senja



 nampak org tgh berski tu..ais tu mcm dah berlubang nak cair tapi org tu ski juga berani betul la.

 view tepi laut beku

 ramai org berjalan meredah laut utk ke kafe..kalau musim panas nanti banyaklah bot utk bersiar-siar disini

 ni lah laut...sekali lagi saya diberikan peluang utk menjejakkan kaki berjalan dilautan yang beku ni...subhanallah mcm tak percaya jer saya rasa pada mulanya tu. tapi itulah realitinya kalau musim panas nanti tak dapatlah nak berjalan ke tengah lautan tu kan.

 ada org main layang-layang disini










oklah sekian dulu cerita winter buat kali ni...insyaAllah kalau ada kesempatan dan diizinkan berada disini lagi bolehlah saya kongsikan lagi pengalaman saya disini.

2 comments:

  1. wow!seronok nya main ski! =0).
    very nice photo! =0)

    ReplyDelete
  2. terpukau seketika melihat pemandangan indah di tempat orang....
    t.kasih nieza berkongsi pengalaman yg indah tu...

    ReplyDelete

sila...sila..jgn segan-segan yer..tq:)

Be Our Guest And Sign This Guestbook...TQVM

Bookmark and Share

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

My Blog Anniversary Day

Daisypath Anniversary tickers

Our Wedding Anniversary Day

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers