11 Jul 2011

Family Day, bbq & fishing

Assalammualaikum dan salam sejahtera buat semua yang dirindui..haha ada ke org rindu kat saya yer tapi ada yang bertanya dah 3 hari tak update blog kemana saya pergi. Macam biasala kalau sunyi jer dapur saya ni bermakna saya busy ngan aktiviti saya kat sini la. Aktiviti diluar kawasan rumah..kalau dok umah biasa aktiviti masak dan makan jerla keja saya...dan bolehlah ngadap lappy lelama dan bw ke umah kawan-kawan lain. So...jutaan kemaafan bila saya tak dapat update dan bw pada hari weekend. Kira hari bercuti la tu....tapi masak tetap masak juga.InsyaAllah bila ada masa terluang akan saya berkunjung balas nanti.


So...nak bercerita aktiviti saya kali ni...pada hari sabtu yang lepas saya ada join family day  untuk semua staf dan family Malaysia embassy. Mr.hubby memang bertugas disana so...semua home base staff dan local staff dijemput untuk sama-sama meriahkan aktiviti tu. Sebelum aktiviti ni pun saya dh busy dgn meeting dan persediaan msk-msk. Banyak juga makanan selain drp bbq ayam dan lamb ada juga bihun goreng, kuih, kek dan dessert lain coz buat secara 'pot luck' so...semua ada bawa makanan. Saya cuma masak nasi lemak dan buat kuih lapis saja. 


Dah abis acara makan-makan tu ada pula acara cabutan nombor bertuah untuk semua..alhamdulillah ada rezeki buat saya dan suami hari tu..kami dapat juga hadiah. Selepas dah selesai bbq tu kami berpindah ke tempat lain pula untuk sessi memancing. Kira dari pagi sampaila ke ptg melepak kat sana saja....cuaca pula panas masa tu..temp dah sampai 32 degree C...terasa memang panas sangat. Tapi tgk org finnish ramai juga yg berjemur coz time tu la yg diorang nantikan...diorang lepak tempat panas tapi kami lepak tempat teduh..hehe. Dah abis tu balik umah memang letih sgt malas nk ngadap lappy pun rehat dan tido jer lah. Esoknya pula ada aktiviti lain pula...nanti saya ceterkan di n3 yang lain pula yer.Oklah jom layan gambar masa family day kat sini hari tu.


tempat ni memang khas utk bbq. Actually kat Finland ni memang diorang jaga tak leh sesuka hati jer nk buat bbq dan pembakaran terbuka...semua kena minta izin dulu dan tempat yang sesuai.

lamb n jagung bakar

antara menu hari tu..









chicken yang siap dibakar...yummy!


ada juga birthday party...kebetulan hari tu hari birthday TYT Duta so...adalah buat acara potong kek bersama dgn mereka yang sambut hari kelahiran pada bulan Jun, July dan ogos.



kek ice cream yang sedap....beli jer ni..

view di sekitar tempat ni....actually saya dah banyak kali dah ke sini...memang suka tgk view yang cantik dan mendamaikan ni.








suami-suami yang memang giler memancing sekarang ni..tapi nak memancing kat sini memang kena ada lesen. dan lesennya pula berbeza dgn lesen dilaut dan sungai. Kalau tak bernasib baik memancing tanpa lesen memang kena dendala jawabnya.



saya dan basikal.....hehe actually basikal ni time summer jer nak naik pun bila time winter dok dlm stor jer...haha tgh berusaha nak kecilkan badan tu sebab nak kayuh basikal ni...tapi tu la semangat ni kekadang jer rajinnya...:D

pusing-pusing kat area jalan kat umah jer ni....

17 comments:

  1. nieza..
    BBQ again..

    tu dia, rasanya kali nie ke 2, ayu dapat tatap gambar kalian ye..

    mmg best2.....
    nak mengaku!!
    daku mmg rindu tau

    ReplyDelete
  2. Nieza, memang suka la tengok gambar2 kat sini, cantik2. pandai amik gambar. seronok kan beriadah ramai2, boleh bertukar2 juadah gitu. hehe..

    ReplyDelete
  3. SALAM,
    MELIHAT FOTO - MENCARI2 KALAU ADA YANG KENAL ! ANAK LF KAT SANA (AZREMI ABDULLAH AL-HADI)

    ReplyDelete
  4. kak mas & abg jamil tak join ke nieza?

    cantiknya pics dan pemandangan kat sana :)

    ReplyDelete
  5. assalam nieza..tau dah.kalau lama tak de n3 dari neza tu..dah tentu sibuk.
    akak suka la gambar2 pemandangan nieza ni..cantik..

    ReplyDelete
  6. betnye bbq at situ akak. jeles miyo. :)

    ReplyDelete
  7. syoknyer piknik... tambah syok boleh berbasikal.. k.nor mmg suka naik basikal ni.. :)

    ReplyDelete
  8. Subhanallah..cantiknya pemandangan kat situ..nice shots!!=)

    ReplyDelete
  9. I miss the good ol' days.. berkumpul cam ni, geder-geder.. huhuhu...

    Btw, takkan tunjuk nombor 3 je.. nak ler tengok apa isi dalam tu... :D

    ReplyDelete
  10. NIEZA,
    cantiknya tasik tu. Kak Azie rasa nak terjun tiruk dan berkubang dgn itik-itik tu. Wow cantikkkkk...


    Aura Seperti Ini Memang Sukar Nak Cerita...

    ReplyDelete
  11. nieza... wah bestnya ada bbq lagi ita pun baru blik mandi sungai.. hihihihi seronokkkan dapat kumpul2 gitu

    ReplyDelete
  12. BESTTTTTTTNYERRRRRRRRR!!!!! haaaa.. terlupa nak bg salam dulu hihihi..salam kak! sonoknyer! jeles lah! kita suke mancing kita suke piknik kita suka naik besakal sume yg kat atas tu kita suke! nak2 sambil2 berbbq! mmg seronok!!!

    ReplyDelete
  13. kak nieza.. hihihii nak panggil kak ke.. hihihihi ita tahun 80.. ala muda setahun je.. nanti bagitau ye nak panggil kakak ke tak.. kalau tak ita panggil nieza je

    ReplyDelete
  14. samalah kak kat sini pon bbq takleh suka2 ati kat taman...ada taman yg tak boleh so kene pandang2 keliling jugak hehe..

    ReplyDelete
  15. OOO ADINDA KUSSS ada kat luar rupanyaa patut laa sunyi dapo..tapi best kak agar2 daun pandan susu tu cantek nak masuk komen berpuluhhhh takut tak dan baca hahaha..seronok nya dpt naik sikal..kak dah 5 thn tak naik sbb duk flat nii susah sikit.. pstu terus kasi bg ipar 2 buah ..nanti jihah balikk ada la sikal dia.. jgn2 dah tak reti kayuhh hehe. t.kasih kongsi gmbr2 best...lal tunggu yg laon pula

    ReplyDelete
  16. Bestnya dpt berkumpul ginikan Nieza..sesama Msia.meriah..dgn xtvt dan mkn2. view menghijau tepi tasik...menarik sekali.
    Tahniah juga Nieza dpt cabutan bertuah.
    re; Nieza, entry yg akak ckp komen hilang tu sebenarnya tidak, bila akak publish balik,semua komen ada....nasib baik tak terdelete.

    ReplyDelete
  17. Walau kakak sekadar menatap gamabr tapi akak dapat bayangkan kemeriahan sesama teman...

    ReplyDelete

sila...sila..jgn segan-segan yer..tq:)

Be Our Guest And Sign This Guestbook...TQVM

Bookmark and Share

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

My Blog Anniversary Day

Daisypath Anniversary tickers

Our Wedding Anniversary Day

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers