2 May 2011

Perjalanan yang dinantikan...

File:Turkish.a321-200.tc-jre.arp.jpg
fly with Turkish airlines  (gambar ehsan pokcik google)

Assalammualaikum dan salam sejahtera buat semua teman-teman blogger dan bukan blogger serta rakan-rakan di fb juga. Seperti yang dijanjikan hari ni sampailah masanya untuk saya memaklumkan ke mana percutian dan destinasi yang saya dan suami akan pergi. Bukan ada niat lain sekadar untuk memaklumkan pada pengunjung yang sudi singgah ke sini bahawa saya akan berehat untuk berblogging seketika untuk beberapa minggu..InsyaAllah. So....kira cuti-cuti masaklah sama..:D Harap maaf jika komen dan kunjungan anda tak dapat saya balas...sila tinggalkan link anda bagi memudahkan saya untuk membuat kunjung balas bila saya sudah kembali bersiaran nanti.


Jika tidak ada apa-apa hal saya dan suami akan memulakan perjalanan pada esok hari 3hb Mei 2011 pada jam 1.10pm waktu Finland ke Istanbul, bermalam selama 2 malam disana dan meneruskan perjalanan pula ke Jeddah pada 5hb Mei 2011. Perjalanan kali ini bukanlah satu perjalanan melancong seperti mana yang pernah saya dan suami pergi tapi perjalanan  untuk tujuan menunaikan ibadat umrah dan ziarah. Semoga perjalanan yang bermula dari  Helsinki - Istanbul - Jeddah - Madinah - Makkah al-Mukarramahad akan berjalan lancar nanti dan mudah-mudahan jemputan ke tanah suci sebagai tetamu Allah mendapat barakah ilahi...insyaAllah.

gambar ehsan pocik google


Perjalanan ini telah pun dirancang sejak beberapa tahun yang lepas lagi tapi disebakan beberapa halangan dan dengan masa yang tidak mengizinkan terpaksalah di tangguhkan sehinggalah diberi peluang pada masa ini. Syukur alhamdulillah dengan izin Allah segala persiapan untuk ke sana setakat hari ini telah dipermudahkan Allah SWT. Bermula dengan pakej yg dipilih bersama dengan rombongan tabung haji dari Malaysia, ticket penerbangan, urusan visa, injection vaksin meningitis dan pasport dah pun selesai dan berjalan lancar.

Saya dan suami telah memilih perkhidmatan daripada Tabung Haji semasa kami disana nanti. Segala urusan telah pun diuruskan oleh SIL dan MIl di Malaysia yang mana akan turut serta bersama-sama kami disana nanti. SIL dan MIL akan memulakan perjalanan dari Malaysia pada 5hn Mei 2011 bersama-sama dengan rombongan tabung haji yang lain..insyaAllah kami semua akan berjumpa disana nanti. 

Mohon maaf pada teman-teman semua sekiranya jika saya ada terlanjur kata, komen di blog, fb atau perbuatan sengaja atau tidak disedari oleh saya sendiri selama ini. Doakan semoga saya dan suami selamat pergi dan balik serta dipermudahkan segala urusan dalam mengerjakan ibadah umrah nanti....amin..salam sayang  dan salam rindu buat semua.

62 comments:

  1. Nieza..syukur alhamdullillah..sudah sampai seru Nieza...semoga semua urusan akan dipermudahan olehNya..jangan lupa doakan akak sama ye...

    ReplyDelete
  2. seronoknya mdgr berita ni..alhamdulillah..smg smua urusan dpmudahkan :)

    ReplyDelete
  3. syukur kehadrat illahi..semoga perjalanan nieza sekluarga dirahmati dna dilindungi.. kak ilah tumpang gembira nieza. kira dok teka teki tak berapa tepat lah...berdoalah di hadapan kabah ya nieza semoga ditunaikan..tolong cari buah zuriat.. mana tau...

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum kak Nieza,
    semoga perjalanan kak nieza dan suami akan lancar dan dipermudahkan segala urusan..seronoknya dgr kak nieza nak menjadi tetamu Allah... =)

    ReplyDelete
  5. Semoga dilancarkan segala urusan di sana...semoga dapt mengerjakan umrah dgn sempurna.
    Take care....doakan unk akak juga ye :)

    ReplyDelete
  6. selamat berangkat sis!semoga semuanya dipermudahkan..dan mendapat umrah yg makbul di sisi Allah..

    ReplyDelete
  7. selamat pergi dan selamat kembali... semoga dipermudahkan segala urusan dan mendapat kerberkatan....

    ReplyDelete
  8. Bahgianya menjadi Tetamu Allah. Semoga dipermudahkan perjalanan dan urusan.

    ReplyDelete
  9. seronoknya..

    selamat menunaikan ibadat umrah. moga selamat pergi & selamat balik :)

    ReplyDelete
  10. Alhamdudillah.....
    akhirnya kak nieza dan suami menjadi tetamu Allah...
    mas tumpang gembira...
    moga akak dan suami selamat pergi dan balik serta dipermudahkan segala urusan dalam mengerjakan ibadah umrah nanti yerk dan mendapat kerberkatan darinya......
    moga doa2 akak dimakbulkan Allah..amin

    ReplyDelete
  11. alhamdulillah.. semoga selamat pergi dan kembali.

    ReplyDelete
  12. semoga perjalanan pergi dan balik serta ibadah2 semuanya diberkati Allah...

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum Nieza,
    Syukur Alhamdulillah...Nieza adalah antara orng yg terpilih sebagai tetamu Allah...moga di permudahkan segala urusan di sana dan semoga mendapat keberkatan dariNYA....Aminn.

    ReplyDelete
  14. syukur...

    ayu mendoakan supaya nieza dan family selamat pergi dan kembali....

    PS: seronoknya menunaikan umrah...

    ReplyDelete
  15. Im gonna miss u k.nieza... pepun lyn doakan supaya k.nieza & suami selamat pergi & pulang dgn keberkatan Allah SWT, sronoknya dpt jejakkan kaki ke tanah suci...:)

    ReplyDelete
  16. nieza..semoga selamat perjalanan pergi dan balik dan semoga dirahmati.
    dan dapat menyempurnakan segala urusan disana nanti..insyaallah

    ReplyDelete
  17. Semuga semua urusan dipermudahkan dan selamat di perjalanan untuk menjadi tetamu Allah. Amin

    ReplyDelete
  18. Assalamualaikum Nieza...tumpang seronok dengar Nieza terpilih ke sana. Bagi akak disanalah tempat yang paling membahagiakan didunia ini. Doa dari akak semoga Nieza, hubby & anggota keluarga yang lain selamat sampai disana & dipermudahkan segala ibadah. Semoga mendapat umrah yang mabrur!

    ReplyDelete
  19. Assalamualaikum Nieza, syukur alhamdulillah. Semoga dipermuadahkan segala urusan Niezza dan keluarga di sana. InsyaAllah...doakan akak juga ye...

    ReplyDelete
  20. alhamdulillah,
    tahniah kerana dijemput Allah ke rumahNya...semoga Nieza dan suami akan selamat pergi dan kembali...

    semoga ibadah umrah Nieza dan keluarga diterima dan diberkati olehNya..amin

    **rindu utk ke sana lagi...

    ReplyDelete
  21. Assalamualaikum nieza...
    Alhamdulillah.. moga selamat pergi dan selamat kembali.. moga segala urusan d permudahkan olehNya.. Amin..

    ReplyDelete
  22. Selamat pergi dan selamat kembali.semoga dipermudahkan semua urusan disana...sebagai tetamuNya.

    ReplyDelete
  23. Alhamdulillah..seronoknya Nieza... Akak tumpang gembira utk Nieza.. Selamat menunaikn umrah kpd Nieza & suami.. Semoga selamat pergi dan selamat kembali.. I'll miss u dear..

    ReplyDelete
  24. salam Nieza,
    selamat bercuti bersama suami dan selamat menjalankan ibadah umrah...selamat pergi dan selamat kembali...:)

    ReplyDelete
  25. Alhamdulillah dapat menjadi tetamu ke rumah Allah SWT semoga selamat pergi dan kembali dan segalanya dipermudahkan.

    ReplyDelete
  26. assalammualaikum nieza...
    selamat menunaikan umrah.moga selamat pergi dan selamat kembali...

    ReplyDelete
  27. maafkan sy sbb panggil kamu kakak seblom nih..rupanya kita sebaya yer..

    bestnya kamu muda² dh dpt rezeki pegi umrah..selamat menunaikan ibadah..dan jgn lupa doakan sy juga..hehe

    ReplyDelete
  28. Semuga perjalanan lancar sebagai tetamu ALLAH,seronoknyer....selamat pergi dan kembali..

    ReplyDelete
  29. Slmt menunaikan umrah buat Nieza.Semoga Nieza dan suami sihat walafiat di Tanah Suci dan slmt kembali...seronoknya dpt menunaikan umrah bersama keluarga dari M'sia.....
    Slmt bertolak.....
    tk atas doa...

    ReplyDelete
  30. salam nieza - selamat pergi dan pulang nieza...tumpang gembira. salam ziarah terutama di madinah...melawat rasullullah.

    ReplyDelete
  31. semoga perjalanan dipermudahkan.. Amin

    ReplyDelete
  32. Alhamdulillah syukur dik semoga dipermudahkan segala urusan,Aminnn

    ReplyDelete
  33. Salam Nieza. Akak doakan semoga Nieza dan suami serta rombongan selamat menunaikan umrah dan ziarah dan selamat juga kembali ke Helsinki. Semoga Allah menganugerahkan umrah yang mabrur buat Nieza dan suami. Doakan juga utk akak agar dpt lg peluang menjadi tetamuNya nanti. Take care n all the best. From Mosow with luv!

    ReplyDelete
  34. Alhamdulillah, syukur ke hadratNYA. Selamat menunaikan umrah buat Nieza, suami dllnya. Semuga segala urusan dipermudahkan olehNYA dan semoga selamat pergi dan selamat kembali, AMIN...

    ReplyDelete
  35. Syukur, moga semua dipermudahkan & dapat menunaikan ibadah dengan baik.

    ReplyDelete
  36. semoga dpt menunaikan ibadah umrah dgn sempurna.ameen.
    -http://amor-dearie.blogspot.com

    ReplyDelete
  37. moga dipermudahkan segala urusan & mendapat umrah yg mabrur..

    ReplyDelete
  38. Assalamualaikum nieza...
    akak ucapkan selamat pergi dan slmt kembali...semoga dipermudahkan semua urusan disana dan dlm perjalanan...dan slmt menjalankan ibadah umrah.

    ReplyDelete
  39. rasanya di tika ini Nieza sudah berada di dalam perut kapal terbang..

    Tahniah! kerana Nieza dan suami terpilih untuk menjadi tetamu Allah pada kali ini. Semoga perjalanan lancar, diberkati dan mendapat Umrah yang mabrur.

    Nanti bolehlah share cerita tentang urusan perjalanan kesana..maksud kak Nor tentang vaksination tu..

    okes...

    ReplyDelete
  40. salam nieza.. alhamdulillah... dan tahniah dr k.nor sbb nieza dan suami bakal menjadi tetamu Allah.. semoga segalanya dipermudahkan.. dapat melakukan ibadah sebaik mungkin.. semoga diberi kesihatan yg baik dan semoga selamat pergi dan selamat kembali.. amiin...

    ReplyDelete
  41. Salam Nieza,
    Kalau sempat, jemputla ke blog akak ya, ada tugasan penting yg menanti, harap tak menghampakan ya

    ReplyDelete
  42. salam Nieza
    Syukur,alhamdulillah...semoga dipermudahkan segala urusan dan selamat menunaikan umrah...Semoga selamat perjalana pergi dan balik..AMIN.

    ReplyDelete
  43. Assalamualaikum Nieza...

    Selamat bercuti...semoga selamat sampai ke destinasi...

    ReplyDelete
  44. selamat berangkat ke tanah suci..

    ReplyDelete
  45. Salam Nieza,
    Lambat pula saya datang nak ucapkan selamat jalan buat Nieza dan En Faizal. Apapun, kami sekeluarga doakan perjalanan Nieza dan En Faizal dipermudahkan dan selamat hendaknya pergi dan balik...InsyaAllah Seronoknye berpeluang ke tanah suci. :)

    ReplyDelete
  46. semoga nieza dipermudahkan segala urusan disane nnt...

    selamat kembali ye...

    ReplyDelete
  47. slmt menjalani umrah. Smg spnjg pejalanan akan dipermudahkan.

    ReplyDelete
  48. Assalamualaikum ..
    baru berkesempatan meninggalkan jejak..
    semoga perjalanan nieza dan keluarga berjalan lancar n segalanya dipermudahkanNya..semoga selamat pergi n kembali.. dan semoga segala doa2 yg dihamparkan menjadi kenyataan atas izinNya jua..

    ReplyDelete
  49. Salam. Syukur Alhamdullillah Kak Nieza berpeluang menjadi tetamu Allah untuk tahun ni. Semoga akak selamat menjalankan ibadah dan dipermudahkan perjalanan hendaknya. Amin.

    Kak Nieza ni URL blog utama Nur.. :
    http ://cetusanrasa-nba.blogspot.com

    Terima kasih atas kunjungan balas.

    ReplyDelete
  50. assalam nieza..semoga dipermudah segala urusan..

    ReplyDelete
  51. salam

    alhamdullilah

    semoga segalanya dipermudahkan dan sentiasa dlm perlindungan Allah , dpt menunaikan ibadat umrah

    ReplyDelete
  52. Assalamualaikum Nieza,
    Selamat Hari Ibu ya.....

    ReplyDelete
  53. Salam

    Didoakan Nieza mdpt umrah yg mabrur. Bestnya buat umrah dn bpeluang bjmp dgn MIL n SIL.

    Doakan sy dn keluarga mjd tetamu-Nya satu hr nti ye. :)

    ReplyDelete
  54. Lama tak jenguk rupanya Nieza dah jadi tetamu di rumah Allah. semoga Nieza selamat mengerjakan ibadah umrah dengan tenang dan semoga selamat kembali.

    ReplyDelete
  55. dtg2 melawat2 walaupun tuan umah xde.. hihi

    ReplyDelete
  56. sALAM KAK,

    Semoga perjalanan kalian diberkati olehNYA. Jaga diri baik2 kak.

    ReplyDelete
  57. Kak doakan semoga selamat pergi dan kembali, dpt menunaikan umrah dgn tenang....

    ReplyDelete
  58. Assalam nieza..patut la senyap je akk ketinggalan rupanya, selamat pergi n selamat kembali nieza..semoga segala urusan di permudahkan illahi.

    seronok dapat gak jumpa sil n mil kat mekah ya...

    ReplyDelete
  59. Semoga selamat pulang dan selamat kembali dan diterima Allah segala amalan yang dilakukan. amiinnn ;)

    ReplyDelete
  60. assalamualaikum...

    semoga kak nieza selamat mengerjakan ibadah ziarah dan umrah..didoakan kalian berdua berada dalam keadaan sihat senantiasa..dan selamat pergi dan pulang...

    ReplyDelete
  61. assalamualaikum...
    nieza.......
    apa khabar..
    ayu singgah sini tanya khabar

    rindu pada tuan diri..


    semoga perjalanan dari tanah suci, beroleh rahmat..amin

    ReplyDelete

sila...sila..jgn segan-segan yer..tq:)

Be Our Guest And Sign This Guestbook...TQVM

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

My Blog Anniversary Day

Daisypath Anniversary tickers

Our Wedding Anniversary Day

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers