27 Apr 2011

Ronda-ronda di hari minggu...

Assalammualaikum dan salam sejahtera buat semua....n3 kali ni saya nak  bawa anda semua ke Finland lagi....tapi kali ni bukan ceter sejuk beku masa winter yer tapi ceter spring season...masa yg ditunggu-tunggu akhirnya sampai juga setelah 5-6 bulan diselimuti salji yang memutih. Syukur alhamdulillah cuaca sekarang semakin cerah dan panas walaupun temp sekarang dlm 10-15 degree C saja dan tidaklah sepanas di Malaysia tapi sudah cukup panas bagi kami yg dah mengalami musim sejuk yang melampau sejuknya hari tu. Biasa spring season ni banyaklah bunga tapi nampaknya bunga-bunga kat sini masih malu-malu nak keluar so...layan gambar permandangan sajalah.


Oklah hari ni nak bercerita aktiviti ronda-ronda saya dan suami dihari minggu yg lepas. Biasanya kalau tak ada apa-apa aktiviti dan mr.hubby pula cuti...kami akan keluar ronda-ronda disekitar bandar Helsinki. Saya akan cari tempat-tempat menarik untuk di ambil gambar. Saya suka ambil gambar permandangan..terutama view air dilautan terasa satu ketenangan bila tgk view mcm tu...so kali ni kami ke kawasan yang tak jauh dari rumah saja lbh kurang dlm 3-4km saja dari rumah. Mr.hubby memang minat memancing so...selalu juga ke sini tgk org memancing...oklah layan gambar kat bawah lah yer.


Subhanallah...memang sungguh indah ciptaan Allah





Posing jap...:D





ramai juga yang org memancing hari tu...

kebetulan ada yg dapat ikan besar ni...sempatlah ambil gambar....mcm tak percaya ikan seberat 11kg ni boleh dapat dgn hasil memancing saja..

lately ni rasa segan nk bergambar coz dah semakin gemuk dah saya ni....malas betul nk exercise...makan jer rajinnya:D






Sekadar mencatatkan kenangan dan berkongsi cerita bersama saudara-mara dan rakan-rakan saja......bersambung lagi dengan cerita dan gambar dihari yang lain pula nanti...InsyaAllah...salam buat semua...:D

8 comments:

  1. salam perkenalan kak nieza.

    bila tengok gambar akak ni. rindu jugak pemandangan kat uk. seronok bila masuk spring. masa utk jalan2 tak payah pakai jaket tebal. :)

    ReplyDelete
  2. cantiknya...kita tak pernah gi overseas lagi..huh huh..

    ReplyDelete
  3. subhanallah.....cantikknya ciptaan Allah...
    suka betul mas tengok gambar2 ni..
    modelnya pun comeiii...

    ReplyDelete
  4. subhanallah...cantiknya !!!
    bercita2 ni nak ke finland...harap Allah kabulkan...amin.

    ReplyDelete
  5. Bestnyerrr..
    Bila nak merasa macam nie..
    huhuhu

    ReplyDelete
  6. wah..dah kuar jaket lawa dah..hehehe..duisburg dah panas kak, keluar umah pakai t shirt biasa aje..huhuhu

    ReplyDelete
  7. Cantiknyer pemandangan....Tempat cantik, jurufoto juga hebat....Suka tengok....Tak sabar nak tunggu Nieza melancung kemana lak lepas ni...Kalo ke Germany singgah ler rumah.....

    ReplyDelete

sila...sila..jgn segan-segan yer..tq:)

Be Our Guest And Sign This Guestbook...TQVM

Bookmark and Share

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

My Blog Anniversary Day

Daisypath Anniversary tickers

Our Wedding Anniversary Day

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers