15 Apr 2011

Our Special Day....

Assalammualaikum dan salam sejahtera semua...Alhamdulillah syukur kehadrat Ilahi sekali lagi saya  diberi peluang untuk  meraikan peristiwa penting dalam hidup saya dan suami. Hari dan detik bersejarah semasa saya dan suami diijabkabulkan menjadi pasangan suami isteri pada tanggal 15 April 2006 yang lalu iaitu sehari selepas hari ulang tahun kelahiran saya.


 So...hari ni genaplah 5 tahun usia perkahwinan kami ...walaupun sudah 5 tahun bersama tapi terasa macam baru saja lagi.....selepas setahun hidup bersama kami terpaksa berjauhan...diatas sebab tertentu kami terpaksa berjauhan selama  2 tahun juga. Pada masa tu saya bekerja di Malaysia dan suami bertugas di Dhaka,Bangladesh. Berjumpa dalam 3-4 bulan sekali saja...demi tugas rela dikorbankan. Sejak suami bertukar ke Finland ni barulah saya dapat bercuti tanpa gaji dan mengikut suami kesini....banyak dugaan dan cabaran juga ditempuhi tapi itu semua telah mematang dan mendewasakan saya dan suami. 


Syukur alhamdulillah saya panjatkan pada ilahi kerana bertemu jodoh dengan Faizal Bin Ishak iaitu seorang suami yang sangat memahami diri ini...bukan harta dan kemewahan yang saya pinta tapi kasih sayang yang abadi hingga ke syurga. Semoga ikatan kasih sayang yang dibina dulu, dan hari ni akan kekal selamanya...InsyaAllah.


Walaupun belum lagi dikurniakan rezeki anak tapi kami redha dgn ketentuanNya...saya pernah mengalami keguguran diawal perkahwinan dulu ...tapi saya terima belum ada rezeki lagi buat kami...InsyaAllah semoga satu hari nanti doa kami dimakbulkan Allah. Gambar dibawah adalah kenangan dihari bersejarah dalam hidup saya....sekadar mengimbau kenangan lama saja. 

gambar saya dan suami selepas majlis akad nikah

Ya Allah,
Andai Kau berkenan, limpahkanlah rasa cinta kepada kami,
Yang Kau jadikan pengikat rindu Rasulullah dan Khadijah Al Qubro
Yang Kau jadikan mata air kasih sayang
Ali bin Abi Thalib dan Fatimah Az Zahra
Yang Kau jadikan penghias keluarga Nabi-Mu yang suci.



Ya Allah,
Andai semua itu tak layak bagi kami,
Maka cukupkanlah permohonan kami dengan ridha-Mu
Jadikanlah kami Suami & Isteri yang saling mencintai di kala dekat,
Saling menjaga kehormatan dikala jauh,
Saling menghibur dikala duka,
Saling mengingatkan dikala bahagia,
Saling mendoakan dalam kebaikan dan ketaqwaan,
Serta saling menyempurnakan dalam peribadatan.



Ya Allah,
Sempurnakanlah kebahagiaan kami
Dengan menjadikan perkawinan kami ini sebagai ibadah kepada-Mu
Dan bukti ketaatan kami kepada sunnah Rasul-Mu.
Sesungguhnya Engkau Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.

Semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan, esok adalah harapan….. 

18 comments:

  1. HAPPY ANNIVERSARY! Buat NIeza dan suami, Semoga berbahagia dunia akhirat hendaknya. Semoga Allah SWT mengurniakan rezeki kepada Nieza dan suami untuk menimang cahayamata suatu hari nanti. Sesungguhnya Allah SWT itu Maha Mengetahui apa yg terbaik buat hamba2-Nya. Ameen.

    ReplyDelete
  2. Inaku79:
    Terima kasih Ina..semoga doa-doa Ina dimakbulkan Allah juga...amin..:)

    ReplyDelete
  3. Congrats to Nieza n hubby... semuag berjaya melalui liku2 hidup berumah tangga dengan bahagianya dan diberkati selalu...dan dimakbulkan segala doa. Amin.

    May ur marriage will be as last as ur wedding ring.

    ReplyDelete
  4. Kak Rose:
    terima kasih atas doa akak....amin semoga doa akak juga dimakbulkan Allah juga...:)

    ReplyDelete
  5. Selamat Menyambut Ulang tahun perkahwinan..semoga kekal berpanjangan dan moga di kabulkan segala impian pelengkap rumahtangga...

    ReplyDelete
  6. Happy anniversary Lieza semoga kasih berpanjangan dan sentiasa dirahmati Aminnnn...

    ReplyDelete
  7. Happy Anniversary Nieza anda Hubby...
    Moga jodoh anda berdua kekal berpanjangan hingga ke akhir hayat......moga rezeki tuk dpt cahaya mata di bumi finland nanti..hehehe.AMIN

    ReplyDelete
  8. selamat hari ulangtahun.. semoga memperoleh keberkatan dlm perkahwinan, berkekalan hingga akhir hayat ;)

    ReplyDelete
  9. wahh, nieza..sememangnya bulan april bulan bersejarah dan bulan bahagia buat nieza..mana taknya, dlm bulan inilah nieza menyambut setahun kelahiran blog, hari lahir nieza dan ulangtahun perkahwinan nieza bersama suami..

    'Selamat Menyambut Ulangtahun Perkahwinan'...tahniah dari akak

    semoga ikatan perkahwinan berkekalan hingga ke akhir hayat..kebahagiaan dan keharmonian suami isteri akan terus jadi milik anda berdua..

    ReplyDelete
  10. Happy anniversary kak nieza...Moga jodoh kalian hingga ke syurga dan dikurniakan kebahagiaan sentiasa.. Amin =)

    ReplyDelete
  11. niza x sangka dah 5 tahun masa berlalu.. rasa masih baru je.. masa kenduri niza dulu akak pergi tau.. waa.. ada boria pulau pinang..

    ReplyDelete
  12. dear..happy anniversary..semoga jodoh berkekalan dan bahagia selamanya..kita sama2 berdoa semoga rezeki 'itu' akan tiba jua tak lama lagi...

    ReplyDelete
  13. Nieza..Happy anniversary..
    amin..semoga segala doa2 nieza dimakbulkan.
    insyaallah..nieza juga akan dikurniakan cahaya mata buat penyeri rumah tangga.
    semoga berkekalan dan berbahagia selamanya.

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum Nieza,
    Happy Anniversary buat Nieza dan suami, moga kekal bahagia hingga ke akhir hayat. Tahniah buat Nieza dan suami, moga tetab sabar dan tabah dlm menempuh alam rumahtangga. Moga doa dan harapan kalian berdua di makbulkan Allah SWT.

    ReplyDelete
  15. Salam Nieza,
    Semoga terus berbahagia di samping suami tercinta. InsyaAllah, berkat doa Nieza dan En Faizal, keluarga dan rakan2, Nieza juga akan dikurniakan cahaya mata suatu hari nanti.. Amin.

    ReplyDelete
  16. Assalamualaikum...
    Hepi belated birthday & hepiiie anniversary...Moga sentiasa di berkati & dalam lindunganNa hingga ke syurga...Amin....

    ReplyDelete
  17. Assalamualaikum,

    SELAMAT MENYAMBUT ULANGTAHUN PERKAHWINAN ..SEMOGA BAHAGIA HINGGA AKHIRAT...AMIN YA RABBAL ALAMIN

    SAYANG SHIKIN

    ReplyDelete
  18. Assalam nieza...

    1st...hepi belated behday, semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki...
    2nd. Hepi wedding anniversary, semoga bahagia sokmo..
    lastly...syiok tengok cam2 kuey kt atas skali tu...tgk pulut kuning pun jadi lapo...tapi syang, saya alah sikit dengan pulut....
    lame tk BW...skali harung ucapan dari saya...
    babai..

    ReplyDelete

sila...sila..jgn segan-segan yer..tq:)

Be Our Guest And Sign This Guestbook...TQVM

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

My Blog Anniversary Day

Daisypath Anniversary tickers

Our Wedding Anniversary Day

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers