11 Apr 2011

Celebrating My 1st Blog Anniversary

Assalammualaikum dan salam sejahtera buat semua. Demam gantung award dan card belum abis yer....tapi yang jauh boleh jadi dekat dgn award dan card ni kan walaupun tak jumpa ingatan mesra tetap berkekalan. Itulah yang memeriahkan dunia blogging kita ni. Memula dulu tak faham juga dgn award dlm dunia blogging ni tapi bila dah terjebak tu banyak yang saya dapat dan dikongsi bersama.

So....hari ni saya juga terpanggil untuk  berkongsi bersama-sama dgn rakan-rakan dialam maya ni dengan memberikan sekeping poskad khas buat semua rakan-rakan dan followers di blog Our Journey Begins. Maaflah tak dapat nk saya listkan semua followers tapi harap anda sudilah terimanya.


Poskad ni  diberikan sempena genapnya setahun usia blog ni...ehhh lbh kurang sama usia dgn blog Mas Duniaku lak yer...:D Blog ni dah berusia setahun 1 minggu ...last week tak sempat nak n3 tapi tak pe la hari ni pun ok kan... actually baru 6 bulan ni saja baru bergerak aktif berblogging ni dan  berkongsi resepi masakan sebelum tu tak aktif sgt pun....kekadang update kekadang tak pun. Masa tu byk aktiviti yang menghalang untuk saya menulis. Seingat saya masa tu saya baru berpindah rumah disini dan byk betul nak kena buat pada masa tu so....bila dah selesai semua dan ada masa terluang barulah saya buka blk blog ni. Ni pun kalau ada masa berupdatelah tapi kalau nampak tak update tu maksudnya tuan blog busy la tu...:D

Tujuan asal saya berblogging ni hanyalah sekadar coretan suka duka dan simpanan kenangan saya dirantauan dan juga buat tatapan rakan-rakan dan saudara-mara di Malaysia saja tak ada niat lain jauh sekali nak bangga diri ataupun riak dgn apa saja yang saya tunjukkan dan semua ikhlas krn Allah. Masa zaman tak ada blog dulu selalu tayang gambar msk2 di fb jer itupun sekadar utk tatapan family yg nk tau apa yg saya mkn kat sini...yer lah dok sini byk bezanya drp Malaysia dan masa husband posting di Dhaka, Bangladesh dulu pun ok lagi yg mana kebanyakkan kedai mkn semua yg halal...kat sini susahlah nk jumpa..kalau nk mkn tu msk sendirilah jawapnya so..bila kwn2 tgk gambar msk2 tu diorang selalu tanya resepi dan ada yg beri galakkan untuk saya membuat blog..so...dr situ jugalah timbulnya minat saya untuk membuat blog tapi masih tetap dgn tajuk blog yang sama.

Bagi saya masakan yang saya kongsi pun bukanlah hebat sgt sebab ramai lagi sifu-sifu msk yang hebat dan saya bukanlah seorang yang pakar memasak coz saya sekadar suka mencuba resepi saja dan bagi saya pada masa tu gambar msk2 saya disini hanya sekadar satu selingan saja.Tapi semakin hari saya merasakan semakin seronok dan saya dh merasakan yang blog saya ni dah jadi mcm blog msk-msk dah. Tapi jika ada masa terluang saya juga akan berkongsi aktiviti saya di sini sebab saya malas nk buat byk2 blog..harap anda tak bosan yer.

 Untuk followers yang sudi singgah sini jutaan terima kasih saya ucapkan...sungguh terharu dan amatlah saya hargai..terima kasih kerana menyokong Our Journey Begins dan menceriakan hidup saya selama ini. Kehadiran anda semua amatlah saya hargai dan saya ikhlas untuk berkawan dengan semua tak mengira siapa juga anda selagi anda juga ikhlas nak berkawan. Jika ada yang saya terlepas pandang untuk saya follow tu silalah tinggalkan link anda...insyaAllah saya akan follow anda blk nanti. So...sudi-sudilah terima poskad yang simple drp saya ni.Saya buat ikut warna blog ni khas untuk semua. Tak kisahlah yang Follow blog ni secara publicly ke follow privately anda juga saya hargai....semoga persahabatan dialam maya ni dapat mengeratkan lagi ukhwah sesama kita...InsyaAllah...salam sayang buat semua.

65 comments:

  1. Happy 1st Blogoversary to "Our Journey Begins"! :)

    Wish you many more years to go!

    ReplyDelete
  2. nieza..tahniah..kerana sambutan ulang tahun pertama blog
    semoga berterusan menulis

    ReplyDelete
  3. tahniah nieza..
    semoga terus ber blog dan suksessji

    ReplyDelete
  4. Happy 1st Blog Annivesary tuk Nieza...terus menulis...menulis...dan menulis lagi...berkongsi2 cerita dan resepi....:-)

    ReplyDelete
  5. wahh dah setahun gak ya.. lebih kurang dgn mas la ni.. tahniah dari k.nor semoga kita semua terus berkarya di alam maya ni.. semoga 'our journey begins' akan terus sukses lagi dimasa akan datang.. seronok kenal dgn org duk obersi ni.. boleh luaskan pandangan dgn perjalanan org lain.. jgn lupa bawak balik ole2 banyak2 ya bila balik msia nanti.. hihi

    tahniah sekali lg dr k.nor :)

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum Nieza,
    Happy 1st Blog Anniversary utk Nieza, moga terus sukses, terus berkongsi ilmu masakan dan pengalaman sepanjang berada di perantauan....moga persahabatan yg terjalin ini berkekalan hendaknya...nnti akak ambil kad yg cantik ni ya..tq..

    ReplyDelete
  7. tahniah kak nieza...
    Happy 1st Blogoversary to "Our Journey Begins...
    sebaya usia blog kita yerk..he..he...
    moga terus mantap meletup dengan resepi2 yang best2....

    ReplyDelete
  8. eppi anniversary..time kasih kak nieza nanti saya gantung dlm blog saya k..hihihi

    ReplyDelete
  9. Kak Nieza @ Our Journey Begins,

    happy anniversary to U!
    tahniah kak...moga terus maju, sukses dan bertambah2 lagi entry menarik dr bumi Finland dan moga Our Journey Begins kekal selama lamanya...insyaAllah...

    ReplyDelete
  10. salam...hepi anniversary for yr blog, nieza...semoga semangat menulis dan berkongsi terus membara!

    ReplyDelete
  11. shabas...shabas...hehehehe...
    mr.mama mai naik heli nak ambik poskad.....

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum Kak nieza,
    Tahniah dah setahun usia 'Our Journey Begins'...moga akak akan terus berblog dan berkongsi resepi kat sini..Saya suka blog akak..best..and Thanks for being my friend too.. =)

    ReplyDelete
  13. Assalam kak nieza,wah tahniahn teruskan blogging ya kak..Blog akak pong mmg antara blog yg wajib sy singgah kalo da n3 terbaru..Tengs ya kak,utk poskad yg cantik tuh..Sy angkut wak blk umah ya..Nnti sy gantung..hehe..

    ReplyDelete
  14. nieza..walau lewat seminggu,okeylah,,tetap gak nieza habaq kat kami..
    so dah 1 tahun 1 minggu yer usia blog OJB nie..tahniah yer

    ReplyDelete
  15. teruskan berblog..tak jemu pun, suka ada laa..bleh jamu mata walau tak leh makan hehe..nanti akak amik kad ni.tq

    ReplyDelete
  16. tahniah, 1st anni for Our Journey Begins... muga terus suksess and will be no ending for the journey dengan masakan yg hebat2! kak rose dah amik kad tu, tq ya nnti gantung laks...

    ReplyDelete
  17. dah amik..tq
    http://whitecappuccinol.blogspot.com/2011/04/poskad-dari-finland.html

    ReplyDelete
  18. Happy aniversary yea. Mata dah nak terkatup ni maka tak boleh le nak meleret2. Apa pun semoga terus sukses.

    ReplyDelete
  19. thniah sis..moga blog sis akan terus ke depan tanpa ada ada cabaran yang mendatang..blog sis ni pun ok gak,ada info masakan buat yang ingin tahu..walaupun sy tak reti masak,sy suka je tngok pic blogger masakan ni..rasa apa?
    rasa lapar sis..heheeee


    *slmt ulang tahun ye..salam sayang dari saya gak _Achie

    *kejap,sy nak tahu,kenapa akak suka pasang word verification?tak faham laaaa

    ReplyDelete
  20. Tahniah nieza!! Moga terus berjaya n melangkah setapak lagi ke hadapan dgn penuh keyakinan ..

    ReplyDelete
  21. salam rindu nieza..wah tahniah ye..hepi anniversary..moga blog nieza ni semakin top lg meletopss gitu..hehe! thnx 4 the card..nnti bila senang akak gantung kt umah akak ye.muaahh!!

    ReplyDelete
  22. salam rindu gak dr akak utk nieza yg jauh...tahniah...hepi aniversary..semoga sukses dan lg rajin kedapur..nnt akak gantung card tu ye..tq atas ingatan...

    ReplyDelete
  23. Congratz dear..& happy bloggersary!! semoga lebih2 menyediakan kita sumer makanan yg lajat2..menjejes2 :)

    ReplyDelete
  24. Assalam nieza..selamat ulang tahun pertama buat blog nieza, semoga hubungan maya kita berkekalan, suka kenal ngan nieza.

    Mekasih poskad yg comel tu, akk angkut blk sekali

    ReplyDelete
  25. tahniah nieza.. kak ilah tumpang bangga punya kwn2 yg semangat tinggi mcm nieza. kita tak leh ngalah dlm meneruskan minat ini..apa jua halanagan kita rempuh hahaha.. mcm askar..ahakss.. kak dah amek dah poskad tu comeee pandai niza buat kak ilah tak tau nak buat.. tak reti.. puas godek2 tapi bila nak masukkan tak boleee huhuuuu nak kena p kursus kot hahaha dah 3 thn tapi mcm 3 bulan ..

    ReplyDelete
  26. Tahniah Nieza....semoga Nieza tak jemu berkongsi resepi yg best2 di masa akan dtg :)

    ReplyDelete
  27. Alamak!!! Sori nieza.. salah tulis laaaa.. Maklumlah nak bagi 2 org sekali kad tu... Jemput datang umah akak amik kad birthday blog Nieza ye...:) And thanks dear for yr gift.. Akak datang amik kad akak jugak..heheheeee...

    ReplyDelete
  28. good luck ye nieza..
    akak dah ambik poskad ni, TQ

    ReplyDelete
  29. Tahniah dari mamaLUV, semoga blog Nyza ini menjadi blog yg amat di kenali & terkenal esok2.. InsyaAllah..

    http://mamaloveu-basma.blogspot.com/2011/04/card-from-our-journey-begin.html

    ReplyDelete
  30. Salam Nieza, tahniah atas hayat 1 tahun blog Nieza nih...Terima kasih kerana sudi hadir memeriahkan alam cyber masak2 dan menjalinkan silaturrahim dengan akak....teruskan memasak dan rajin2 update okay...Maaf juga kerana jarang dapat bertandang oleh sebab kesempitan waktu...apapun, tetap diingatan akak, sayang selalu dr HSH..

    ReplyDelete
  31. Assalam nieza...'Happy 1st Blog Anniversary'..

    tahniah nieza..moga blog nieza akan terus bersinar dan lebih sukses..

    btw, tkasih jemput akak amik card & mekasih juga atas ingatan nieza pada akak yg tenggelam timbul nie..nnt akak gantung, okay...

    ReplyDelete
  32. Salam nieza.. Akak datang lagi.. Kali ni angkut poskad pulak.. Tq dear..

    ReplyDelete
  33. Happy 1st anniversary buat blog Nieza...moga terus rajin berblog dgn kisah dan masakan...
    tq bagi poskad...
    re; Nieza station bas kat situ dah lama pindah ke station bas baru yg lebih cantik dan tersusun dkt dgn Tesco.pasarpun dah pindah..

    ReplyDelete
  34. Happy Anniversary lah ye. Seronok kan dpt ramai kawan walau hanya di alam cyber. INSYALLAH one fine day boleh gak kita jumpa..

    ReplyDelete
  35. salam perkenalan :)..jumpa blog ni dari blog citarasa rinduan..

    baru nak berkenalan..nanti nak godek² isi blog ni lagi..

    ReplyDelete
  36. Assalamualaikum Nieza,

    Kak nur singgah ini nak ambil kad...cantik, akak suka, nanti kak nur gantung ya...tq dear!

    Tahniah dh 1 thn di blog moga bertambah ceria berblogging dan bertambah resipi yg sedap2 dari Nieza...hehe...

    ReplyDelete
  37. Selamat Ulang Tahun Pertama untuk Blog Nieza. Semoga makin aktif berblogging dan terima kasih atas ingatan....

    ReplyDelete
  38. salam nieza...akak ketinggaln ketapi....btw happy 1st Anniversary for this lovely blog....semoga nieza dan Our Journey Begins tidak akan berputus asa tanpa rasa jemu utk terus berkongsi cerita...resepi..pengalaman dan apa2 pun..akak akan terus menyokong...muahhhhh...Nieza nanti singgah ambil kad yg tak seberapa kat umah akak yer....

    ReplyDelete
  39. Salam Nieza...
    Happy Aniversary...Sue tumpang gembira dan seronok ngan perkembangan ini..Teruskan menulis, berblog dan berkarya.....

    ReplyDelete
  40. Tahniah! nieza and happy birthday blog.Smoga terus brkongsi cerita & resepi2 istimewa.Trima kasih utk kad yg cantik ni..

    ReplyDelete
  41. Salam Nieza

    Happy Blog Besday.....muga terus berblogging... dan terus memasak.. hehehe..

    ReplyDelete
  42. salam. Tahniah nieza, sekejap je pejam-celik-pejam celik, dah setahun rupanya ye. Mlm tadi dah try hntr comment, masa tu nieza baru je pos entry ni (panas lagi baru keluar'oven'hehe..)tapi xberjaya sangkut Internet slow. ni baru dpt masuk balik, sbb tu lmbt nak wish kat blog nieza ni. anyhow, tahniah sekali lagi!

    ReplyDelete
  43. Tahniah! nieza and happy birthday blog.Smoga terus brkongsi cerita & resepi2 istimewa.Trima kasih utk kad yg cantik ni...

    ReplyDelete
  44. Assalamualaikumwbh Niezaaaaaaaaaaaaa......Ayu dah amik pcard nih......tq bebaaaaaaaaaaaaaaaaanyak sgt!! :)

    Selalu jatuh cinta dgn gambar2 makanan kat sini...heh3!!! Keep up the good work ya Nieza....:O)

    ReplyDelete
  45. Nieza...
    Selamat menyambut Ulangtahun pertama untuk blog Nieza ya...teruskan berkongsi resepi masakan dengan kami ye....

    ReplyDelete
  46. Tahniah nieza semoga terus berkongsi ilmu disini....

    ReplyDelete
  47. Salam kunjungan.. singgah la ke blog saya ;)

    ReplyDelete
  48. happy blog anniversary nieza and akak dah amik dah postcard tu...thanks ye!

    ReplyDelete
  49. salam..huhu..hari ni baru ngdap blog nieza..akak dah jadi org yg terlewat wish kat nieza..anyway..akak spt kawan2 yg lain juga..ucapkan moga our journey begins terus sukses..

    ReplyDelete
  50. salam nieza...

    wah! cantiknya award tu..akak nk collect dah ni..tq. Happy 1st blog anniversary!...semoga terus sukses menghasilkan karya dan smoga persahabatan kita berpanjangan hendaknya....amin...tq

    ReplyDelete
  51. Tahniah Nieza...akak datang nak amik kad ni.. terima kasih...

    ReplyDelete
  52. Happy 1st Birthday to your Blog....:)

    ReplyDelete
  53. Assalamualaikum Nieza,
    Happy first anniversary untuk blog Nieza ya. Akak dah amik poskad tu, insyaALLAH nanti akak gantung.
    Semuga terus aktif berkarya dari bumi Finland, akak akan terus mendoakan kejayaan buat Nieza skeluarga dari bumi Malaya ini

    ReplyDelete
  54. happy anniversary yer nieza..semoga terus berblogging..dah amik n gantung dah..tq! ;)

    http://sue-hasue.blogspot.com/2011/04/kad-daripada-mas-poskad-daripada-nieza.html

    ReplyDelete
  55. Salam Nieza..Tahniah dah setahun usia blog..semoga pasni akan lbh mantap & trhasil resepi2 yg 'meletup' dr dapo nieza yer....

    ReplyDelete
  56. Salam, Tahniah Nieza...semoga terus berkarya di alam maya ni...terus success di masa2 akan datang...jangan lupa singgah amik card yer.

    ReplyDelete
  57. tahniah nieza.. smga nieza terus berblog n berkongsi cerita n resepi.. terima kasih ..

    ReplyDelete
  58. Tahniah! Semoga tambah rajin dan terus pos resepi yg lazat2. Terima kasih bagi kad tu ya....

    ReplyDelete
  59. Salam n tahniah Nieza. Happy 1st Anivessary to your Blog! Keep it up.

    ReplyDelete
  60. nieza - kejap jer masa berlalu dh setahun ekkk..selamat berblog ya. Terima kasih juga sudi menjadi kawan lina jugak :)

    ReplyDelete
  61. Salam Nieza. sebenarnya akak malu nak tanya nih. nak copy poskad ni masuk blog kena download atau save image yer? wahhhhhh...maluuuuu..kita buta IT dik.

    sblm nih ada blogger bagi kad tapi taktau nak post kat blog sendiri. anyway, tq krn ingat kat akak yer.

    ReplyDelete
  62. salam
    rajin2lah berblog ya...semoga blog terus hidup..hidup dan hidup selagi tuannya masih berdaya

    ReplyDelete

sila...sila..jgn segan-segan yer..tq:)

Be Our Guest And Sign This Guestbook...TQVM

Bookmark and Share

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

My Blog Anniversary Day

Daisypath Anniversary tickers

Our Wedding Anniversary Day

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers