20 Dec 2010

Awesome Chef Award Dari Hana ,Lina , Akma & Patin




Salam Semua...wah sungguh terharu rasa dihati...coz  hari ni dapat award drp Kak HanaLina ,Kak Akma dan Patin. Dengan rasa berbesar hati saya menerimanya. 
Terharu sebab dapat penghargaan chef award ni dan terharu juga dapat menggantung award ni buat pertama kalinya....hihi...actually saya ni masih baru dan junior sgt dlm dunia blogger ni....dan usia my blog pun belum cukup setahun lagi.

Firstly nak ucapkan jutaan terima kasih pada Chef Hana coz beliau lah rakan blogger yg pertama sekali menganugerahkan award ni pada saya sejak saya berkecimpung dlm arena blogger ni.

Selepas menerima daripada Hana....saya terima pula dari Chef Lina , Chef Akma  dan chef Patin dgn award yg sama....so...terima kasih diatas ingatan chef-chef semua....ha panggil chef la pulak yer...saya ni chef kat mr hubby jer...kira chef jugalah kan....hihihi

Apapun saya amat menghargai pemberian award ni...walaupun kita masih lagi baru berkenalan di alam maya ini. Semoga ingatan mesra tetap berkekalan dan merapatkan lagi ukhwah sesama kita...InsyaAllah.

ni ada keja umah yg nk saya jawabkan.......ok saya akan mencuba jawab yg terbaik ...dan diharap chef-chef  semua berpuas hati dengan jawapan yg diberikan ini....hihi..tqvm!

1.  Sejak bila anda mula memasak dan apakah masakan pertama anda.

  • Memula memasak ni sejak dibangku sekolah rendah lagi....rasanya masa darjah 5 kot..dan masakkan pertama yg dimasak ialah sambal tumis ikan bilis coz memang suka sgt mkn sambal masa tu...hari-hari mkn nasi nk mkn sambal ni ...kebetulan hari tu mak tak msk  pulak sambal tumis tu yg pi msk sendiri...hihi 
2. Sapa yang menggalakkan anda masak.

  • Galakkan memula dulu dr arwah abahlah....coz arwah abah saya ni memang pandai msk....bila mak & arwah kat dapur kita selalu nonton tv....coz masa muda remaja tu x minat nk msk2 pun.....pastu arwah ckp kalau x nk masak pun kena juga masuk dapur tgk org msk mcm mana .....nanti bila selalu tgk lelama pandaila..ha itulah katanya. hhmm betulx3 ...sib baik dgr ckp...hihi ...itu ceter masa zaman dolu2 la...tapi skrng ni minat tu datang sendiri dan sejak dah kahwin ni En hubby lah yg byk bagi galakkan...masa memula kahwin dulu dia selalu belikan kita buku resepi msk2 pastu dia order jer nk mkn apa...haha...dan sejak dok merantau ni pulak memang bertambah2 minat nk msk coz tak ada menu nk tunjuk2 mcm kat M'sia tu....kihkihkih
3. Masakan yang paling anda suka masak dan digemari orang2 kesayangan anda.

  • saya suka masak aneka jenis mee...tak kiralah  rebus ke goreng ke kan....dan yg paling digemari mee  goreng mamak penang mali!...hihi
4. Tag 5 orang blogger masak yang sering berkunjung ke blog anda.


ok sekarang saya nk tag pula kat senior chef  kat bwh ni...harap sudilah terimanya yer...:D

No comments:

Post a Comment

sila...sila..jgn segan-segan yer..tq:)

Be Our Guest And Sign This Guestbook...TQVM

Bookmark and Share

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

My Blog Anniversary Day

Daisypath Anniversary tickers

Our Wedding Anniversary Day

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers