31 Dec 2011

Selamat Tahun Baru 2012


Assalammualaikum dan salam sejahtera buat semua
N3 saya  yang terakhir bagi tahun 2011 ni. Di Finland ni, tinggal berapa jam jer lagi masa akan berlalu untuk melangkah ke tahun baru 2012. Ketika  menanti detik-detik terakhir berlalunya tahun 2011 di Finland ni diluar umah saya sekarang dah kedengaran berdentam dentum bunyi mercun dan kilauan bunga api. Memang meriah sambutan tahun baru di Finland ni setiap tahun. Walaupun ada masa tak kurang dari 4 jam setgh lagi tapi mercun dan bunga api dah pun bermula. 

Tahun ni merupakan tahun ke 3 kami dapat lihat sambutannya di sini. Syukur alhamdulillah setiap detik yang berlalu pada tahun 2011 ada suka dan ada juga duka dalam hidup saya tapi sudah menjadi lumrah kehidupan kita didunia ini juga yang tak akan lari daripada suka duka kehidupan. 

Dikesempatan ini juga saya ingin mengucapkan selamat tahun baru 2012 buat semua teman-teman blogger, saudara mara jauh dekat, rakan-rakan fb, dan tak lupa juga buat semua silent reader yang sudi singgah ke sini. Terima kasih diatas sokongan anda semua pada blog picisan ni. Apa yang dikongsi disini hanyalah sekadar coretan suka duka dan sekadar berkongsi resepi masakan yang telah pun saya cuba masak sepanjang di rantauan org saja. Tidak ada niat lain pun...jauh sekali nak riak dan sebagainya. Yang baik sesungguhnya datang dari Allah dan yang buruk adalah dai kelemahan saya sendiri. Jutaan kemaafan saya pohonkan jika saya ada terkasar bahasa selama kehadiran saya di alam maya ni. 


 syukur alhamdulillah tahun 2011 adalah tahun yang bermakna buat saya dan suami bila kami dapat melangkah kaki ke tanah suci Mekah utk mengerjakan umrah.

 warna warni kehidupan di rantauan org tahun 2011

aktiviti memasak dan mencuba resepi masakan adalah sekadar memenuhi masa terluang saya disini...terima kasih pada semua yang berkongsi resepi dan memberi sokongan padu pada saya..semua komen yang diberi amatlah saya hargai. 


Setiap tahun yang berlalu mempunyai kenangan yang tersendiri dan tak lupa juga dengan azam yang sentiasa kita perbaharui. Sama-samalah kita muhasabahkan diri kita supaya menjadi insan yang lebih baik lagi bagi tahun yang sebelumnya. 

Doa dan harapan saya juga semoga tahun baru 2012 ni membawa seribu keberkatan buat kita semua. Diberikan kesihatan yang baik dan keimanan yang teguh untuk meneruskan amanah yang diberikan oleh Allah swt. Setiap org tak kan lepas dari diuji Allah..yang sakit diuji,  yang miskin diuji dan yang kaya juga turut diuji,tapi kadangkala kita terleka dan tak terfikir itu semua adalah ujian buat kita. Sama-samalah kita panjatkan kesyukuran diatas segala ujian yang diberikanNya. Kerana setiap ujian dan dugaan yang datang akan mematangkan lagi diri kita dan mudah-mudahan dengan ujian hidup itu akan mendekatkan lagi kita pada Allah swt.Untuk peringatan buat diri sendiri juga supaya tidak leka dan lalai. Semoga kita semua diberikan kekuatan dan kesabaran selalu untuk menghadapi semua dugaan dan cabaran dlm kehidupan hendaknya..InsyaAllah.

35 comments:

  1. selamat thn baru nieza
    suka tgok pics diatas :)

    ReplyDelete
  2. Selamat tahun baru cik nieza. Moga tahun 2012 ini akan membawa 1001 kebahagiaan dan perubahan yg baik buat kita semua :D

    ReplyDelete
  3. salam ziarah,

    selamat tahun baru..sini lagi 3 jam lebih nak masuk 2012...cantiknye blog nieza...saya selalu singgah, tp jrg tinggal jejak, segan pulak...teringin nak ke finland....saya di exeter uk skrg...

    ReplyDelete
  4. Selamat tahun baru Nieza dan En Faizal. Semoga tahun baru membawa rahmat dan keberkatan buat kita semua insyaAllah. :)

    ReplyDelete
  5. Salam,
    Kita sudah melangkah ke tahun baru masihi. Bagitu juga dengan tahun hijrah. Mendoakan kita sentiasa mendapat perlindungan dan bimbingan Allah dalam melayari masa2 mendatang ini. Salam LF kepada suami

    ReplyDelete
  6. salam tahun baru kak nieza..kami tgh tunggu time nak main mercun ni..heheh

    ReplyDelete
  7. Selamat tahun baru nieza dn keluarga d perantauan..

    ReplyDelete
  8. Selamat menempuh 2012 dgn tabah ye Nieza..

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum Nieza

    Amin amin atas harapan dan doa2 tu

    Selamat Tahun Baru 2012

    ReplyDelete
  10. Aslmkm & Slmt Thn Baru buat Nieza sekeluarga. Semuga baik2 di perantauan.

    ReplyDelete
  11. Salam dan selamat tahun baru buat Nieza n suami.

    banyak kenangan pahit n manis hidup dirantauan dan semuga semuanya akan mematangkan kita dalam mengharungi masa mendatang!

    ReplyDelete
  12. selamat tahun baru kak nieza..:)

    ReplyDelete
  13. Selamat tahun baru Nieza.... semoga tahun 2012 terus memberikan kebahagiaan untuk kita semua...

    ReplyDelete
  14. Salam tahun baru juga buat Nieza dan suami dari kejauhan..

    Insyaallah mudah-mudahan tahun ini memberikan kehidupan yang lebih baik untuk kita semua..

    salam sayang dari
    Azlita Masam Manis

    ReplyDelete
  15. happy new year nieza...

    keep blogging..!!! suka datang sini..

    ReplyDelete
  16. aminn aminn.. moga tahun ini lebih baik utk kita semua, insyaAllah..

    happy new year kak nieza..

    ReplyDelete
  17. Assalam nieza, selamat tahun baru 2012 buat nieza n suami. Doa akk moga tahun baru ini akan lebih memberi sinar dan kebahagian buat nieza

    ReplyDelete
  18. Salam Nieza.

    Selamat tahun baru . semoga tahun baru ini baik-baik utk kita semua.

    ReplyDelete
  19. Selamat Tahnu Baru 2012 buat Nieza dan suami, moga bertambah2 murah rezeki dan semoga sentiasa di rahmati...Aminn..

    ReplyDelete
  20. Assalamualaykumwbh Nieza Dear...

    It is wonderful colours ye last year...moga bertambah2 warnanya dgn izinNYA utk tahun2 mendatang buat Nieza suami isteri...Smg Allah swt mudahkan dan uruskan Nieza sekeluarga dgn sebaiknya dr tahun ke tahun...

    Love...:)

    ReplyDelete
  21. wah, cantinya view..suka tgk..tgk makakanan tu pulak buat cb sgt lapo..

    nway, selamat tahun baru...semoga kita sntiasa mendapat keredhaanya

    ReplyDelete
  22. happy new year to akak jugak
    warna warni n3 kali ni ekk

    ReplyDelete
  23. Assalam nieza..selamat tahun baru 2012.
    terima kasih buat nieza..kerana sentiasa sudi berkongsi gambar2 yang cantik disini.
    begitu jugak dengan resipi2 yang sedap..

    ReplyDelete
  24. Selamat Tahun Baru Nieza..seronok tenguk Nieza..jalan-jalan..bestkan dapat peluang begitu..akak udah lama juga tak jalan-jalan..anak-anak tenguk sekolah susah sedikit sekarang. Anyway all the best for 2012.

    ReplyDelete
  25. Kak Kasih:
    tq kak sama juga buat akak sekeluarga:)

    wachak:
    tq...amin.sama juga buat wachak..insyaAllah.

    ismi nor:
    tq sudi singgah sini.apa nk segan komen jer saya tak kisah.jemputla dtng sini tak jauh dah uk ke sini. nanti bg link yer saya click kat atas nama ni tak dpt masuk la blog ismi.

    Ijan:
    tq..amin. sama juga buat ijan, zul dan mikael disana ya.

    Dato LF:
    terima kasih dato..mudah-mudahan thn baru ni membawa seribu keberkatan pada kita semua. ya salam dah saya sampaikan dato:)

    sitiezahim:
    tq hajar..sama juga buat hajar ya. wahh best tu..kami kat sini tgk org main mercun jer..hehe

    kak wan:
    tq kak..sama juga buat akak sekeluarga ya:)

    ReplyDelete
  26. Kak Zanafami:
    tq kak..insyaAllah sama-sama kita doakan yg terbaik dlm melalui liku-liku kehidupan thn baru ni:)

    atuk:
    w.salam..amin tq atuk atas doa dr atuk.:)

    Along:
    tq along..sama juga buat along dan family disana ya:)

    Kak Rose:
    tq kak..ya betul tu kan kehidupan pahit manis telah mematangkan kita..semoga thn baru ni membawa seribu keberkatgan buat kita semua. insyaAllah

    quinnie:
    tq Q..sama juga buat Q ya:)

    Kak Antan:
    tq kak..amin sama-samalah kita doakan yg terbaik dlm hidup kita kak:)

    Kak Azlita
    tq kak ...amin..sama juga didoakan buat akak sekeluarga.semoga thn baru ni membawa kerahmatan buat kita semua.insyaAllah:)

    ReplyDelete
  27. Mulan:
    tq kak...salam thn baru juga buat akak sekeluarga...insyaAllah kalau ada kesempatan akan diteruskan blogging ni:)

    Tun:
    amin..tq dik tun. sama -sama kita doakan moga thn ni dimakbulkan segala doa dan hajat kita..insyaAllah:)

    Kak Rosaliza:
    w.salam kak.tq..amin. didoakan juga buat akak sekeluarga..semoga kita semua sentiasa dirahmati Allah selalu hendaknya.

    mak qis:
    tq..salam thn baru juga kak:)

    Nieda:
    tq..salam thn baru juga akak.sama-samalah kita doakan yg terbaik juga buat kita semua ya:)

    ReplyDelete
  28. Kak Yatie:
    tq kak. salam thn baru juga buat akak sekeluarga.didoakan juga semoga akak sekeluarga juga dirahmati Allah selalu..amin:)

    Ayu Safieza:
    w.salam..tq dear..aminx2. semoga thn baru ni juga membawa sinar baru dan kerahmatan buat ayu sekeluarga..insyaAllah..love u too:)

    cik Bhulat:
    tq dik..sama-sama kita doakan semoga kita sentiasa diredhai Allah selalu.insyaAllah:)

    Ladyayu:
    tq Ayu...warna warni kehidupan ayu...walaupun kadangkala hidup kita tak seindah dan ceria mcm warna tapi kehidupan mesti diteruskan juga..:)

    Acik erna:
    w.salam kak..salam thn baru juga buat akak sekeluarga ya. sama-sama kita berkongsi kak. semoga apa yg kita kongsikan disini mendapat keberkatan ilahi..insyaAllah:)

    Kak Paty:
    salam thn baru juga buat akak sekeluarga ya. jalan-jalan dekatx2 sini jer kak. sementara dok tempat org ni la ambil peluang berjln ni..nanti blk msia sure susah dh nk jln. tak pa kak tunggu anakx2 abis sekolah nanti bolehla jln:)

    ReplyDelete
  29. selamat menyambut tahun 2012. semuga hari-hari yang akan datang lebih menjanjikan kebahagiaan.

    ReplyDelete
  30. Selamat tahun baru buat Nieza semoga dihari2 mendatang akan lebih bermakna.

    ReplyDelete
  31. Happy New Year Kak Nieza..Semoga semuanya baik-baik saja.

    Thanks singgah blog saya. Cantik-cantik la gambar akak. :)

    Btw, ex-boss sy ada di Finland jugak. Kat Lapperranta. :)

    ReplyDelete
  32. Slmt thn baru 2012 buat Nieza. moga sentiasa dilindungi Allah selalu dan sejahtera selalu sera sama2 diberi kekuatan dlm menempuh cabaran mendatang.cantiklah view bandar Helsinki...dikelilingi laut..kapal..

    ReplyDelete
  33. selamat tahun baru buat nieza.. semoa terus suksess melangkah ke tahun baru....semoga doa2 nieza dimakbulkan..dan semoga sentiasa berbahagia

    ReplyDelete

sila...sila..jgn segan-segan yer..tq:)

Be Our Guest And Sign This Guestbook...TQVM

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

My Blog Anniversary Day

Daisypath Anniversary tickers

Our Wedding Anniversary Day

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers